پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227444
جان کري به تهران برود تا احتمال لغو برجام کاهش يابد
تاریخ انتشار : 1395/10/12 19:23:47
نمایش : 1270
پايگاه آمريکايي پيشنهاد داد وزير خارجه آمريکا پيش از پايان دوره خدمت باراک اوباما در سفري به تهران احتمال پاره کردن توافق هسته‌اي از سوي دونالد ترامپ را تاحد ممکن کاهش دهد. وزير امور خارجه آمريکا بارها تاکيد کرده که توافق هسته اي سال گذشته قدرت هاي جهاني با ايران جهان را امن تر کرده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، پايگاه تحليلي لوبلاگ در مطلبي با اشاره به روي کار آمدن دونالد ترامپ، به عنوان رئيس‌جمهوري جديد آمريکا پيشنهاد کرد که باراک اوباما با توجه به چندين هفته زمان باقي‌مانده تا پايان دوره رياست‌جمهوري خود مي‌تواند با اعزام جان کري، وزير خارجه خود به تهران اخرين تلاشهاي خود براي تقويت برجام به عنوان دستاوردي در عرصه سياست خارجي را انجام دهد.

به گزارش اين پايگاه هرچند به دلايل مختلفي ازجمله پيچيدگي‌هاي سياسي احتمال موافقت دولت ايران با سفر جان کري به تهران بعيد به نظر مي‌رسد اما از ديد اين پايگاه امکان يک سفر کوتاه از طرف کري به ايران در قالب وزراي عضو 1+5 طي چند هفته آينده وجود دارد. سفر کري به ايران مي‌تواند اولين سفر يک مقام ارشد آمريکايي طي چندين دهه اخير به شمار رود. اين سفر مي‌تواند به تقويت هرچه بيشتر توافق هسته‌اي و تعهد ايران به برجام کمک کرده و از سوي ديگر شرايط را براي دولت بعدي آمريکا به منظور پاره کردن توافق و يا اعمال تحريم‌هاي بيشتر سخت‌ کند.

وزير امور خارجه آمريکا بارها تاکيد کرده که توافق هسته اي سال گذشته قدرت هاي جهاني با ايران جهان را امن تر کرده است. کري همچنين گفته دولت اوباما در تلاش است اهميت توافق هسته اي با ايران را به دولت آتي اين کشور بفهماند.

ترامپ همواره توافق هسته‌اي را يک فاجعه خوانده و افرادي را به عنوان اعضاي کابينه آتي خود معرفي کرده که همگي مخالف توافق هسته‌اي با ايران هستند.

يديعوت آحارونوت پيش از اين گزارش داده بود يوسي کوهن، رئيس موساد در سفري مخفيانه به منظور ديدار با کارکنان دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوري منتخب آمريکا و گفتگو با آنها درمورد مسائل امنيتي ازجمله توافق هسته‌اي ايران، جنگ داخلي سوريه، تهديدات امنيتي و موضوع فلسطين به آمريکا سفر کرده است.


منبع:تسنيم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html